Vi anbefaler at du alltid bruker siste versjon av nettleseren din.
logo Helse Nord IKT

Utvikling

I denne avdelingen samler vi nå kunde, service og rådgivning, sammen med utviklingsdimensjonen og styringen av leveransene våre. Denne kombinasjonen forventes å gi stor effekt på alle av Helse Nord IKTs virksomhetsområder.

Avdelingen skal bygge opp og videreutvikle flere tjenester. Eksempler på dette er ny rådgivningstjeneste, ny porteføljestyring/oppfølging og ny, intern virksomhetsstøtte.  

Avdelinga består av følgende enheter, med tilhørende seksjoner: 

  • Brukernærhet - Avtaleforvaltning 
    - Brukerstøtte 
    Lokal støtte
    - Rådgivning 
  • Styring og rådgivning 
    - Portefølje 
    - Prosjektledelse 
    - Virksomhetsstøtte 
  • Teknologiutvikling 
    - Design og innovasjon 
    - Fremtidsteknologi 
    - Integrasjon 
    - Kvalitetsregister 
    - Test og kvalitet 

 

Enhet for brukernærhet 

Enhet for brukernærhet er Helse Nord IKTs ansikt ut mot brukerne våre på ulike nivåer. For de ansatte ved sykehusene i Nord Norge er brukerstøtte og lokal støtte ensbetydende med Helse Nord IKT. Seksjon for avtaleforvaltning skal være utførende enhet for forvaltning av de avtaler som er underlagt seksjonens ansvar. Den nye seksjonen rådgivning fungerer som bindeleddet mellom kundene og Helse Nord IKT.  

 
 

Enhet for styring 

Kort sagt skal enheten yte service og kvalitet både til våre eksterne kunder og også internt i Helse Nord IKT. Dette inkluderer planlegging og styring av utviklingsaktivitet, prosjektledelse og bistand til å bistå hele Helse Nord IKT med kontinuerlig forbedring og operasjonalisering av leveranser, arbeidsmetoder, prosesser, praksiser og rutiner. 

 

Enhet for teknologiutvikling 

Enheten har ansvaret for å bygge produktene der Helse Nord IKT er ende-til-ende-leverandør. Vi skal utvikle produkter som er relevante for å tilrettelegge for fremtidens pasientbehandling og samtidig bygge Helse Nord IKT som en merkevare innen digitaliseringen som foregår i regionen.